Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

Współczesny internet to w zasadzie główne miejsce walki o zaistnienie firmy na rynku i marki w świadomości użytkowników. Posiadanie strony internetowej już od przeszło dekady nie gwarantuje sukcesu danego przedsiębiorstwa, bo tu trzeba zadbać jeszcze o pozycje strony w wiodących (mających większość internetowych zapytań) wyszukiwarek internetowych. Oczywiście proces pozycjonowania ze strony silnika wyszukiwarki opiera się na inteligentnych algorytmach przyznających rangę danej witrynie w zależności od tego, jak ona jest skonstruowana, jak odpowiada na wpisywane przez użytkownika frazy i ile stron o niej “mówi” lub ją “poleca”. Ostatni wymieniony aspekt to nic innego jak dopasowane do danej witryny artykuły sponsorowane, strony zapleczowe, wpisy katalogowe, czy choćby marketing szeptany lub jakiekolwiek o niej wzmianki.

Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?

Na rynku optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek tak zwane widełki cenowe są bardzo szerokie, bo najtańsze usługi w zakresie pozycjonowania to koszt zaledwie 30 zł, a pełna, kompleksowa obsługa przynosząca zazwyczaj wymierne efekty to już nawet 6 tys. złotych lub więcej. Warto dodać, że mowa tu o kosztach miesięcznych!

Dlaczego koszty są tak różne?

Nie ma co łakomić się na tanie i szybkie pozycjonowanie strony w kwotach do 500 zł miesięcznie. Owszem, istnieją firmy, które potrafią to zrobić w takich cenach, jednak należy pamiętać, że np. Google bardzo szybko wykrywa nieuczciwą konkurencję, co w efekcie może skutkować całkowitym usunięciem strony z wyszukiwarki! W takim przypadku można wyłącznie stracić! Pozycjonowanie to skomplikowany i żmudny proces wymagający zaangażowania całego zespołu ludzi, więc by profesjonalnie, bezpiecznie i uczciwie podołać wymogom algorytmów Google, czy Bing, należy zainwestować przynajmniej 2 tys. złotych miesięcznie.

Na czym polega pozycjonowanie?

Pozycjonować stronę zaczyna się od zbadania (audytu) designu i skryptu strony pod kątem SEO. Drugim krokiem jest poprawa, a nawet budowa strony internetowej od zera tak, by spełniała wysoko wyśrubowane standardy jakościowe. Już sam ten proces może przekroczyć 600 zł, a na tym etapie jeszcze nie rozpoczęło się właściwe pozycjonowanie! Dalej należy zbudować zaplecze linkujące do naszej witryny. Są to wspomniane we wstępie wszelkiego rodzaju teksty od artykułów i blogów począwszy, na wpisach katalogowych i marketingu szeptanym skończywszy. Za najtańszy wpis katalogowy przyjdzie zapłacić przynajmniej 10 zł, ale za artykuł sponsorowany zapłacimy z pewnością powyżej 100 zł. Kiedy proces pozycjonowania uznamy w danym miesiącu za zakończony, wszystko należy stale monitorować i reagować na zmiany. Za narzędzia analityczne przyjdzie płacić miesięcznie przynajmniej 50 dolarów amerykańskich i by proces ten był miarodajny, i by uzyskać pełne spektrum sytuacji, dobrze jest korzystać z więcej niż jednego algorytmu sprawdzającego nasze poczynania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *