Czy warto reklamować się na Facebooku

W dobie cyfrowej komunikacji firmy starają się, by wszelkimi sposobami zareklamować się i zaistnieć w ten sposób na rynku. Jedną z najpopularniejszych metod promocji jest reklama na Facebooku. Czy warto inwestować w ten rodzaj reklamy ?

Czy warto reklamować się na Facebooku

By odpowiedzieć sobie na pytanie czy warto reklamować się na Facebooku, musimy najpierw zastanowić się, czym tak na prawdę jest, oraz jakie są jej silne i słabsze strony.
Reklamę na Facebooku stosuje wiele polskich firm, jednak nadal w tym obszarze marketingu jest wiele do zrobienia. Część firm nadal nie reklamuje się na Facebooku, uważając to za zbędny dla ich biznesu rodzaj promocji. Są to głównie firmy działające offline, czyli poza obszarem internetu, jak małe osiedlowe sklepy, stacje wulkanizacyjne, czy niektóre zakłady kosmetyczne. W rzeczywistości jednak każdy biznes potrzebuje reklamy w internecie, a dobrze prowadzona strona na Facebooku jest elementem skutecznej promocji firmy.

Jak najlepiej się reklamować?

Przede wszystkim firma musi posiadać profil, który będzie regularnie aktualizowany. Najlepiej, by codziennie pojawiały się na nim ciekawe i interesujące dla odbiorcy wpisy. Mogą to być różnego rodzaju zdjęcia i filmy. Potencjalny klient zapewne doceni też artykuły pisane w poradnikowej formie, które pomogą mu podjąć decyzje co do zakupu produktu. Inną formą płatnej są FB ads, czyli płatne reklamy.

By je zastosować musimy najpierw posiadać odpowiedni budżet – najlepiej by było to co najmniej kilkaset złotych, ale na początek możemy zacząć od kilkudziesięciu złotych, by sprawdzić, czy ustawiona przez nas kampania będzie skuteczna. Jeżeli dobrze ją zaplanujemy – może przynieść to bardzo pozytywne skutki w postaci dużej liczby nowych fanów, którzy polubią nasz profil.

Samemu czy w agencji?

Wszystko zależy w jakim stopniu mamy opanowane narzędzia do przygotowania kampanii oraz czy jesteśmy wstanie zoptymalizować kampanię na tyle, aby odniosła zamierzony cel przy jak najmniejszym koszcie. Jeśli nie czujemy się na siłach lub nie chcemy tracić niepotrzebnie pieniędzy na sprawdzanie umiejętności najlepszym wyjściem jest zlecić to fachowcom, którzy na codzień to robią. Jedną z czołowych agencji na rynku reklamowym w internecie jest agencja interaktywna WhiteNet, która to często jest polecana wśód firm

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *