Czy to przełoży się na lepszą reklamę na Facebooku?

Wiele strategii istnieje po to, aby pomóc Ci stworzyć lepszą reklamę.

Jednak podczas tworzenia kolejnej, nowe pytania mogą pojawić się w Twojej głowie. Pytania, na które jeszcze nie znalazłeś odpowiedzi.

Jedna z agencji reklamowych przeprowadziła testy dzielone, w których sprawdziła, jaki rodzaj reklam sprawuje się lepiej. Pamiętaj jednak, że ta branża rządzi się swoimi własnymi regułami. Oznacza to, że na wszystkie zasady powinieneś spoglądać z przymrużeniem oka. Nigdy nie możesz mieć pewności, co sprawdzi się w przypadku Twojego biznesu.

Oto wyniki:

1. Czy zawarcie emotikon w tekście reklamy zwiększy ilość kliknięć?

Według testu, tak.

Dwie identyczne reklamy: to samo zdjęcie, ten sam tekst, ten sam przycisk. Różniły się jedynie tym, że jedna zawierała emotikonę przed nagłówkiem.

Reklama z emotikoną osiągnęła współczynnik kliknięć 0,85%, a bez emotikony 0,35%.

Ciekawe, prawda?

2. Czy zdjęcia produktu są lepsze niż zdjęcia z darmowej bazy?

Odpowiedź: tak, zdjęcia produktu są lepsze.

W teście wprowadzono 3 reklamy. Wszystkie różniły się jedynie zdjęciami. 2 z nich zawierały zdjęcie produktu, a 1 zdjęcie z serwisu takiego jak pexels.

Obie reklamy ze zdjęciem produktu okazały się osiągać lepsze wyniki, niż ta z darmowym zdjęciem.

3. “Learn More”, czy może “Sign Up”?

“Sign up”.

Co ciekawe, wybór odpowiedniego przycisku ma spore znaczenie. Okazało się, że “Sign Up” zebrał o 14,5% więcej kliknięć niż przycisk “Learn More”.

4. Czy wykrzykniki w tekście przynoszą jakiś efekt?

Nie.

Test A/B pokazał, że współczynnik kliknięć w reklamie z tekstem nie zawierającym wykrzykników wynosił 2,32%. Reklama z wykrzyknikami osiągnęła tylko 1,10%

Co ciekawe, koszt kliknięcia w tej bez wykrzykników okazał się o 187% niższy.

5. Komputer czy komórka?

Odpowiedź: Komórka.

Co prawda, współczynnik kliknięć był wyższy na komputerze, jednak reklamowanie na komórce okazało się tańsze, ponieważ koszt pozyskania leada był o 150% niższy.

A co Ty o tym myślisz? Masz jakieś doświadczenie? Przeprowadzałeś testy? Podziel się z nami w komentarzach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *