Co to jest remarketing?

To nowa, coraz popularniejsza koncepcja w sferze reklamy. Zamiast wyświetlać informacje dotyczące oferty losowym lub wybranym według szerokich kryteriów potencjalnym klientom, remarketing skupia się na osobach, które już odwiedziły konkretną witrynę, ale z różnych powodów nie zdecydowały się z niej skorzystać. Pozwala to na zawężenie grona odbiorców i maksymalizację efektywności kampanii.

Jaki jest cel?

Znajoma jest ci sytuacja, gdy oglądasz w sklepie jakiś produkt, który ci się podoba, ale początkowo nie decydujesz się na kupno? A później za każdym razem, gdy przechodzisz obok ekspozycji przypominasz sobie o nim, aż w końcu ulegasz swoim potrzebom? O ten sam schemat opiera się mechanizm remarketingu – zwykle osoba, która odwiedziła konkretną witrynę była zainteresowana jej ofertą, albo przynajmniej daną kategorią produktów. Mogła jednak nie skorzystać z jej usług np. z powodu tymczasowego braku środków. W tym przypadku reklamy dotyczące tych samych towarów przypominają o sobie i stwarzają większą szansę na skorzystanie z oferty w lepszej sytuacji finansowej.

Jak to działa remarketing?

Mechanizm remarketingu opiera się na plikach cookies, gromadzonych na witrynach internetowych. Przechowują one dane dotyczące aktywności odwiedzających – np. zainteresowania konkretnymi produktami. Następnym krokiem jest stworzenie optymalnej kampanii reklamowej, która dzięki zgromadzonym danym będzie idealnie dopasowana do potrzeb i zainteresowań konkretnych konsumentów. Warto skorzystać z usług firm marketingowych, które specjalizują się w tym typie marketingu. Finalnym etapem jest wyświetlanie przygotowanych materiałów na rożnych witrynach odwiedzanych przez potencjalnego konsumenta, korzystając np. z reklam Google.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *