Co to jest marketing szeptany?

Pierwszym faktem jest to, że ponad 80% ludzi zanim coś kupi szuka o tym opinii w internecie. Jest to całkiem normalna reakcja – można uczyć się na czyichś błędach i przy okazji zaoszczędzić pieniądze, i czas, który przeznaczymy na zwrot towaru. Drugim faktem jest to, że ludzie nie zawsze wystawiają opinię o kupionym przez siebie produkcie. Najczęściej jesteśmy skorzy wystawić taki komentarz, kiedy coś nam się podoba. W efekcie miniony produkt będzie miał więcej złych niż dobrych opinii. Jak to pogodzić?

Marketing szeptany

Marketing szeptany często jest utożsamiany z terminem “Amplifying”, co jest błędem. Amplifying to pisanie pozytywnych komentarzy na temat danego towaru w sieci. W marketingu szeptanym nie chodzi o pisanie pozytywnych opinii – tutaj zależy nam na działach marketingowych zmuszających ludzi do dyskusji o danym produkcie oraz do przetestowania go. Profesjonalista potrafi tak dobrze i naturalnie rozpocząć lub włączyć się w dyskusję na forum, że ludzie postrzegają go jako normalnego klienta danej firmy. Dalej dyskusja się rozkręca a copywriter wycofuje się i obserwuje reakcje. Dzięki takiemu działaniu zleceniodawca marketingu szeptanego może poznać opinie o swoim produkcie lub sprawdzić zainteresowanie nim.

Dla kogo jest marketing szeptany?

  • dla osoby, która chce wprowadzić nowy produkty na rynek,
  • dla osoby, które chce poznać opinie o swoim produkcie czy usłudze,
  • dla osoby, która chce zweryfikować wizerunek swojej firmy w sieci.

Marketing szeptany, czy reklama w telewizji lub internecie?

Zastanówmy się jak postrzegamy osoby w reklamach i co o nich wiemy? Na pewno wiemy to, że są aktorami bądź statystami. Na przeprowadzenie reklamy organizowany jest casting. I to wie każdy. Tak więc reklamy są dla nas mało wiarygodne, bo aktor ma scenariusz i mówi to, co ma tam napisane. W marketingu szeptanym uczestniczymy w rozmowie na forum, gdzie każdy zakłada, że ma do czynienia z innym człowiekiem, który tak jak my testuje lub już przetestował daną rzecz. W związku z tym jesteśmy bardziej skłoni mu zaufać. Po przeczytaniu postów na forach częściej rozmawiamy o pewnych wypowiedziach ze znajomymi czy też rodziną. A reklam raczej się nie komentuje chyba, że zarzucany jest im brak wiarygodności.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *